【ディスプレイ広告】ユーザーからの意見に基づく広告掲載停止 対象商品追加のお知らせ(2022/2/14適用開始)

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更新情報

2022年2月14日:広告掲載停止の対象商品追加が適用されました。
2022年2月1日:記事の掲載を開始しました。


平素は弊社サービスに多大なるご支援を賜り、厚く御礼申し上げます。

弊社では、広告の品質向上およびユーザー保護の観点より、2021年1月よりユーザーからの意見に基づいた広告掲載停止の運用を実施しております。このたびPCブランドパネルに続き、スマートフォンブランドパネルを対象商品に追加いたします。

詳細について下記のとおりお知らせいたしますのでご確認くださいますようお願いいたします。

1.開始日

2022年2月14日(月)

2.対象商品

ディスプレイ広告 スマートフォンブランドパネル

3.実施概要

一定の閾値(入稿数やユーザーからの意見数等の複数の要素を加味して算出)を超えた広告については、Yahoo! JAPAN広告掲載基準に基づき掲載を停止いたします。
※ディスプレイ広告(予約型)の商品について
 一定の閾値を超えた場合でも、掲載期間中の途中停止は予定しておりませんが、以降の同一のクリエイティブは掲載をお断りすることがあります。

4.掲載停止のタイミング

前週分の集計結果に基づき毎週月曜日以降に停止します。

5.適用される広告掲載基準および掲載停止理由

  • 適用される広告掲載基準

  第9章 表現規制 3.ユーザーに不快感を与えるような表現
  (5) その他ユーザーに不快感・嫌悪感を与えるおそれのある表現
  Yahoo! JAPAN広告掲載基準(PDF)

  • 広告管理ツールに表示される掲載停止理由

  ユーザーに不快感を与えるような表現/ユーザーからのネガティブな意見(クリエイティブ)

6.備考

  • 閾値の詳細については一切開示しておりません。
  • 広告単位での掲載停止となります。

[Display Ads (Auction)] Target product expansion of removing ads based on user opinions (effective from 2/14/2022)

Update

February 14, 2022: The target product expansion of removing ads based on user opinions started.
February 1, 2022: Announced this information.


We have been removing ads with negative feedback from the users since January 2021 to improve the quality of advertisements and protect the users.
In addition to “PC Branded Panels,” we will add “Brand Panels for Smartphone” to this attempt.
Please see the following details.

1.Schedule:

February 14, 2022 (Mon)
*The date is subject to change.

2.Products:

Display Ads Brand Panel for Smartphone

3.Overview:

Advertisements that exceed a certain threshold, calculated by multiple factors such as the number of added ads and the number of users’ opinions, will be removed based on Yahoo! JAPAN Advertisement Editorial Guidelines.
*About the products of Display Ads (Guaranteed)
Even if exceeding a certain threshold, we don’t plan to stop the ad delivery during the period. However we may refuse ad delivery of the same creative after that.

4.Removed timing:

After every Monday based on the results of the previous week.

5.Applied guideline and reject reasons:

  • [Applied guideline]

  Chapter 9. Restrictions on Expressions in Advertisements 3. Expressions which may give a false impression
  (5) Other representations that may cause uncomfortable or repulsive feelings to users.
  Yahoo! JAPAN Advertisement Editorial Guidelines (PDF)

  • [Reject reason displayed on the Campaign Management Tool]

  Expressions that May Cause Uncomfortable Feelings for Users / Negative feedback from users (creative)

6.Remarks:

  • The details of the threshold are not disclosed.
  • Removed by each ad unit.