「広告取扱基本規定」改定のお知らせ(2022/4/1適用開始)

English translation

更新情報

2022年4月1日:広告取扱基本規定の変更が適用されました。
2022年3月17日:記事の掲載を開始しました。


平素は弊社サービスに多大なるご支援を賜り、厚く御礼申し上げます。

このたび、「広告取扱基本規定」の内容の一部を改定します。
適用開始日、および変更内容を以下のとおりお知らせいたしますのでご確認ください。

今後ともYahoo!広告をよろしくお願いいたします。

1.適用開始日

2022年4月1日(金)

2.改定する条項

広告主様から提供される個人情報を含むデータの利用範囲の明確化、およびYahoo!広告ディスプレイ広告(予約型)の前払いアカウントに関するキャンセル規定変更のため、以下の条項を改定します。
 ・第9条(ヤフーによるデータの収集)1項
 ・第12条(契約の解除)第1項第16号
 ・【別紙1】予約型広告のキャンセルについて(第12条第3項ただし書)3

3. 補足

現在の広告取扱基本規定については、以下のURLを参照してください。
https://marketing.yahoo.co.jp/guidelines/terms.html


[Yahoo! JAPAN Ads] Scheduled change of Master Terms and Conditions (3/17/2022)

Update

April 1, 2022: Updates to the “Master Terms and Conditions” have been applied.
March 17, 2022: Announced the release information.

Thank you for using Yahoo! JAPAN Ads.

We will make some updates to the “Master Terms and Conditions.” Please
see the following details.

1. Schedule:

April 1, 2022 (Fri)

2. Changes:

The following terms and conditions will be revised to clarify the scope of use of data provided by advertisers including personal information, and to change the cancellation policy for Display Ads(Guaranteed) accounts.

- Article 9 Collection of Data by Yahoo! Japan, Paragraph 1
- Article 12 Termination of Agreement, Paragraph 1, Item 16
- [EXHIBIT] On Cancellation of Display Ads (Guaranteed) (Article 12, Paragraph 3), Paragraph 3

3. Remarks

The latest contents of Master Terms and Conditions are as follows.
https://global-marketing.yahoo.co.jp/guidelines/terms.html