違反実績をふまえた広告審査開始のお知らせ(2021/2/8適用開始)

English translation

平素は弊社サービスに多大なるご支援を賜り、厚く御礼申し上げます。

このたび、新たに過去の違反実績をふまえた広告審査を開始することとなりましたので、以下お知らせいたします。 適用開始日および詳細を下記のとおりお知らせいたしますのでご確認ください。

今後ともYahoo!広告をよろしくお願いいたします。

1. 適用開始日

2021年2月8日(月)
※日程は変更になる場合があります。

2. 実施概要

広告審査において重大な違反表現が認められた場合、当該審査対象の広告にて 訴求する商品(以下「対象商品」といいます)は広告掲載のリスクが高いと判断し、 当該違反表現を訂正いただいた場合であっても、以降の対象商品にかかる広告掲載の お申込みをお断りいたします。
また、実施中の対象商品にかかる広告掲載についても当社の判断において停止いたします。

「重大な違反表現」とは、以下のいずれかに該当する場合をいいます。

  • 明らかな虚偽、誇大広告
  • 重大な健康被害の恐れのあるもの
  • その他「Yahoo! JAPAN 広告掲載基準」への重大な違反と当社が判断する表現   Yahoo! JAPAN広告掲載基準(PDF)

3. 適用される広告掲載基準および掲載停止理由

  • 適用される広告掲載基準
     第 4 章 掲載できない広告
     2. 社会規範、公序良俗に反するものや、他人の権利を侵害し、または、他人の迷惑となる以下のようなもの
     (15) その他、当社が不適切と判断したもの

  • 広告管理ツールに表示される掲載停止理由
     不適切と判断したもの/重大な違反実績

4. 注意事項

  • 対象商品にかかる広告については、違反実績のあるお客様以外によるお申込みの場合であっても、当該広告掲載のお申込みをお断りし、または実施中の広告掲載を停止いたします。
  • お客様への対象商品のリストの開示は行っておりませんので予めご了承ください。
  • 当社が対象商品に係る広告掲載のお申込みをお断りし、または実施中の広告掲載を停止したことに起因して、お客様その他の第三者に損害が発生した場合であっても、当社は一切の責任を負いません。

6794751346466a469f6260b58426c345 Thank you for using Yahoo! JAPAN Ads. We have decided to start a new review process based on record of severe violations. Please see below for details. Once again, thank you for using Yahoo! JAPAN Ads.

1. Schedule

February 8, 2021 (Mon) *Schedule may change without prior notice.

2. Overview

If serious violations are found during the ad review process, the product being advertised in the reviewed ad (hereinafter referred to as the “subject product”) will be judged to have a high risk of advertisement, and even if the unaccepted expression is corrected, subsequent applications for the advertisement of the subject product will be rejected. We will also stop the advertisement for the subject product at our discretion. “Severe violations” are defined as any of the following.
  • Obvious deception and exaggerated advertising
  • Representations that may cause serious health problems
  • Other expressions that we determine to be a serious violation of the “Yahoo! JAPAN Advertisement Editorial Guidelines”
      Yahoo! JAPAN Advertisement Editorial Guidelines (PDF)

3. Applied guideline and reject reasons

  • Applied guideline
     Ch4. Unacceptable Advertisements
     2. Advertisements that are contrary to social norms or public order and morals, that infringe on the rights of others or that cause a nuisance to others; including the following
     (15) Other advertisements that Yahoo! JAPAN considers inappropriate

  • Reject reason displayed on the Campaign Management Tool
     Advertisements that Yahoo! JAPAN considers inappropriate / Record of severe violations

4. Remarks

  • Even if the application for the subject product is made by an advertiser other than the advertiser with record of severe violations we will refuse the advertisement and stop the ad delivery.
  • We do not disclose the list of the subject products to advertisers.
  • We will bear no responsibility if any trouble occurs to the advertiser or any third party due to the refusal of the application or stop of advertising of an advertisement for the subject product.