【検索広告】アプリダウンロード用広告のコンバージョン測定に関する変更について

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対象サービス

検索広告

実施日(予定)

2021年5月19日(水)
※日程は変更になる場合があります。

概要

アプリダウンロード用広告のコンバージョン測定について以下の2点を変更します。

(1)測定方式の変更

外部の広告効果測定ツールと連携して行うコンバージョン測定を新しい方式に変更します。新しい方式と既存の方式の違いは以下を参照してください。

連携に必要なもの測定タイミング
既存の方式 外部の広告効果測定ツールから取得したポストバックURL 以下から選択
・アプリの初回起動
・アプリ内ユーザー行動
新しい方式 広告管理ツールで作成したリンクID
※1

アプリ測定パートナーから読み込むイベントタイプを選択
※2

※1 リンクIDは広告効果測定ツール提供企業、アプリ、検索広告のアカウントの3つを関連付けて管理するためのIDです。作成したリンクIDは広告効果測定ツール提供企業へ共有します。
※2 イベントタイプの詳細は、ご利用の広告効果測定ツール提供企業へご確認ください。

(2)「コンバージョン測定の目的」の変更

コンバージョン測定の目的を以下のとおり変更します。
「測定タイミング」が「アプリのダウンロード」および「アプリの初回起動」の場合の「コンバージョン測定の目的」について、設定値を以下の通り変更します。
変更前:その他
変更後:ダウンロード

今後のスケジュール

コンバージョン測定の変更は、以下のように段階的に実施予定です。
※予定は変更になる場合があります

2021年5月19日(水)

  • 新しい方式のコンバージョン測定の提供開始
  • 「コンバージョン測定の目的」の変更

2021年8月下旬

  • 既存の方式のコンバージョン測定の新規作成、編集、測定の終了
  • 新しい方式のコンバージョン測定の、自動入札への利用を開始

注意事項

  • 新しいコンバージョン測定方式への変更については、ご利用の広告効果測定ツール提供企業へ事前にご相談のうえご対応ください。
  • 新しい方式のコンバージョン測定は自動入札への利用を「する」にした場合でも8月下旬まで利用は開始されません。対象のコンバージョン測定を継続して自動入札に利用する場合は、既存の方式のコンバージョン測定と併用してください。詳細は以下の表をご確認ください。
    2021年5月19日~2021年8月下旬2021年8月下旬~
    既存の方式
    自動入札への利用:する
    従来通り自動入札へ利用されます。 システムで一律に「しない」に変更します。自動入札へ利用はされません。
    新しい方式
    自動入札への利用:する
    自動入札へ利用はされません。「しない」と同じ挙動です。 自動入札への利用を開始します。自動入札の学習期間となるため広告の配信結果が変動する場合があります。
  • 既存の方式でのコンバージョン測定は、8月(予定)の終了まではそのままご利用いただけます。
  • 新しい方式と既存の方式のコンバージョン測定のステータスを両方ともオンにした場合、「すべてのコンバージョン数」は合算された数値を表示します。広告管理ツールの一覧画面やレポート作成の際に「コンバージョン名」で表示切替を行うとコンバージョン測定ごとにわけて数値を確認できます。

補足

新しい方式のコンバージョン測定の作成方法については、提供開始後にヘルプを公開予定です。


[Search Ads] Change of conversion analytics for app download ads

Product

Search Ads

Schedule

May 19, 2021 (Wed)
*Schedule may change without prior notice.

Overview

There will be the following two changes on conversion analytics for app download ads.

(1) Changing the method

We will change the method of conversion analytics that is performed with external ad measurement tools. Check the differences between the new and current methods.

Required for linkingAction you’d like to track
[Current] Postback URLs from external ad measurement tools Select from followings:
・App First Open
・In-App Action
[New] Link ID created on the Campaign Management Tool
(*1)

Select the event type loaded from app measurement partners
(*2)

(*1) The link ID is an ID for associating and managing the ad measurement tool provider, apps and Search Ads account. Created link IDs will be shared with the ad measurement tool provider.
(*2) Contact the provider of your ad measurement tool to confirm the details of event types.

(2) Changing “Conversion tracking purpose”

The conversion tracking purpose will change as follows.
For two conversion types “App Download” and “First App Activation”, we will change the tracking purpose as follows.
Before: Other
After: Download

Future schedule

We will implement the change in stages as follows:
*The schedule may change without prior notice.

May 19, 2021 (Wed)

  • New conversion analytics will be released.
  • “Conversion tracking purpose” will change.

Late August, 2021

  • Creating, editing, or tracking conversion analytics by the existing method will become unavailable.
  • Using the new conversion analytics for autobidding will begin.

Notes

  • When you change to the new method, communicate with your ad measurement tool provider in advance.
  • Even when selected “Yes” option for autobidding on the new conversion analytics, the setting will not activate until late August. When you continue to use the conversion analytics for autobidding, please use conversion analytics in parallel. See the table follows the tips for the details.
    From May 19 to late August 2021From late August 2021
    [Current]
    For autobidding: “Include”
    It will be used for autobidding as before. It will be changed automatically to “Exclude.” It won’t be used for autobidding.
    [New]
    For autobidding: “Include”
    It won’t be used for autobidding. Same as “Exclude.” Start using “for autobidding” While the autobidding is learning the ad performance may change.
  • Conversion analytics by the existing method will be available until late August.
  • When you turn “On” both the conversion measurement status of the new and the existing method, the value on “All Conv.” will show the total number. If you switch the display by “conversion name” when creating reports and displaying the list views on the Campaign Management Tool, you can check the value separately for each conversion measurement.

Remarks

We will provide more information of creating new conversion analytics with new method on the help page after the effective date.