【検索広告】マッチタイプの一部変更について

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 検索広告

実施日(予定)

2021年6月~7月ごろ
※詳細は「4. 統合の予定」をご覧ください。なお、日程は変更になる場合があります。

概要

検索広告のマッチタイプにおける「絞り込み部分一致」を終了し、「フレーズ一致」と統合します。マッチタイプに絞り込み部分一致を指定していたキーワードは、統合後はフレーズ一致として配信されます。
またこれに併せて、フレーズ一致の動作を拡大し、キーワードの語順による制限を廃止します。これにより、検索クエリーに対して柔軟性の高い広告配信を実施します。

マッチタイプの統合によるキーワード運用工数の軽減に加えて、フレーズ一致の動作拡大により広告効果の向上を期待できます。ぜひご活用ください。

統合の予定

マッチタイプの統合には、いくつかの段階を予定しています。各段階の予定は以下のとおりです。なお、時期は変更になる場合があります。

・2021年6月ごろ
絞り込み部分一致のキーワードの動作を、フレーズ一致のキーワードの動作に切り替える変更を開始します。
※変更は順次実施します。お客様のアカウントのキーワードがいつ変更されるかについてはお答えできません。
※変更後に絞り込み部分一致で入稿したキーワードは、フレーズ一致のキーワードとして動作します。

・2021年7月ごろ
絞り込み部分一致のキーワード作成を停止します。

補足

・フレーズ一致への統合後も、絞り込み部分一致のキーワードは、広告管理ツール、キャンペーンエディター、Yahoo!広告 API上で引き続き「絞り込み部分一致」として表示されます。

・絞り込み一致とフレーズ一致で同一のキーワードを設定している場合、フレーズ一致への統合によってキーワードが重複するため、キーワードごとの配信実績が低下する場合があります。
運用中のキーワードをご確認のうえ、必要に応じてキーワードの整理をご検討ください。
また、今後のキーワード作成時は、フレーズ一致の選択をおすすめします。

・この件について、詳細は以下の資料をダウンロードのうえ参照してください。
 マッチタイプの変更について


[Search Ads] Keyword match type change

Product

Yahoo! JAPAN Ads Search Ads

Schedule

June - July 2021
*See more details on “Steps for integration:” below. *Schedule may change without prior notice.

Overview

“Modified Broad Match” of the match type on Search Ads will become out of service, and it will be integrated to “Phrase Match.”
Keywords with the match type Modified Broad Match will be delivered as Phrase Match keyword after the integration.
We will expand the behavior of Phrase Match and remove the restrictions by word order of keywords. This change will provide flexible ad delivery for the search query.

In addition to reducing the operation cost by integrating match types, it can be expected to improve advertising effectiveness by expanding Phrase Match.

Steps for integration:

There are some steps planned for the match type integration.
The schedules of each step are as follows.
*Schedule may change without prior notice.

  • June 2021
    Start the change that switches the behavior of Modified Broad Match keyword to the behavior of Phrase Match keyword.
    The changes will be made on an account basis. * We cannot answer when the keywords of individual accounts will change.
    *Keywords of Modified Broad Match added after this change will behave as keywords of Phrase Match.
  • July 2021
    Creating new keywords of Modified Broad Match will become unavailable.
##Remarks
  • Even after integration into Phrase Match, Modified Broad Match keywords will continue to appear as “Modified Broad Match” in the Campaign Management Tool, Campaign Editor and Yahoo! JAPAN Ads API.
  • When the same keyword is set for Modified Broad Match and Phrase Match, the ad performance for each keyword may decrease because the keywords are duplicated due to the integration into Phrase Match.
    Check your keywords and consider organizing the keywords as necessary.
    We recommend using Phrase Match for creating new keywords.
  • Learn more about details on the following document.
    YSA Match type change