【ディスプレイ広告】広告効果測定に関する機能追加完了のお知らせ

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日

2021年4月13日(火)

概要

ディスプレイ広告の広告効果測定について、以下2点の機能追加を行いました。

ビューアブルインプレッションの外部計測連携

ビューアブルインプレッションのデータを外部の効果測定ツールへ連携できるようになりました。
ビューアブルインプレッションデータの連携が可能な対象ツールを導入し、ビューアブルインプレッションビーコンURLを設定してください。
設定方法などの詳細は、以下のヘルプをご参照ください。
ビューアブルインプレッションデータを効果測定ツールへ連携する

※「ビューアブルインプレッションデータの効果測定ツールへの連携」は、一部のお客様のみに提供している機能です。

アプリのコンバージョン計測にビュースルーコンバージョンを追加

ディスプレイ広告が表示されたがクリックしなかった、または課金対象となる動画視聴をしなかったユーザーによるアプリのインストール(ビュースルーコンバージョン)を測定可能になりました。
ビュースルーコンバージョンについての詳細は、以下のヘルプをご参照ください。
ビュースルーコンバージョンとは

※ディスプレイ広告(予約型)の場合、アプリのインストール測定はYahoo!広告のレポートとしては集計できません。外部の効果測定ツールのレポートなどでご確認ください。 予約型のアプリのインストール測定についての詳細は、「アプリのインストール(コンバージョン)測定を新規設定する」をご参照ください。


[Display Ads] Added functions related to measuring ad performance

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Effective date

April 13, 2021 (Tue)

Overview

We have released the following two functions of measuring ad effectiveness on Display Ads.

Connecting viewable impressions to third-party tracking tools

Viewable impression data can now be connected to third-party tracking tools.
Please consider installing tools that can connect viewable impressions and setting viewable impressions beacon URLs.
Learn more about settings on the following help page.
Connect viewable impressions data to tracking tools

  • Connecting viewable impression data to tracking tools is available only for limited advertisers.

Added view-through conversion on measuring app conversions

Measuring app installs (view-through conversions) by users who see ads but don’t click or view paid videos became available.
Learn about details of view-through conversions on the following help page.
What is view-through conversions