【ディスプレイ広告】新しい広告管理ツール改善内容のご紹介(2021年3月分)

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

概要

ディスプレイ広告の新しい広告管理ツールでは、お客様のご要望などをもとに日々ツールの操作性改善などに取り組んでおります。
今回は2021年3月に実施した広告管理ツールの改善の一部をご紹介いたします。

表示項目並び替え時の挿入位置をわかりやすく

表示項目編集画面で項目をドラッグ&ドロップして並び替えする際に、項目の挿入位置が直感的にわかりやすくなるような表示に変更しました。

コンバージョンIDを追加

コンバージョン測定画面、およびパフォーマンスレポートに「コンバージョンID」の項目を追加しました。
フィルター条件で「コンバージョンID」を指定すれば、コンバージョン設定を一意の値で絞り込みできます。

  • コンバージョン測定画面
    ※初期設定は非表示です。表示項目の編集から追加できます。

  • パフォーマンスレポート
  • パフォーマンスレポート機能の改善

    レポート新規作成時にプリセットの選択が可能に

    パフォーマンスレポート画面で「レポート・テンプレート作成」ボタンを押した際に、レポートのプリセットが選択可能になりました。
    なお、プリセットが必要ない場合は「閉じる」ボタンを押すと、1からレポートのテンプレートを作成できます。

    プレビュー中にレポート保存ボタンを表示

    レポートのプレビュー中に表示される「プレビューを中断して保存」ボタンを押すと、プレビュー中の内容でレポートをファイル保存できます。
    プレビュー処理に時間がかかっている場合、すぐにレポートをファイルに保存する操作に切り替えられるため、効率的に進められます。
    ※画面右上の「保存」ボタンからでも、プレビュー中のファイル保存は可能です。

    サーチキーワード候補の全件ダウンロードが可能に

    サーチキーワード作成画面のサーチキーワード候補ダウンロード機能で、これまでは一度に10,000件までしか取得できませんでしたが、全件取得可能になりました。

    入稿規定ページへのリンクを追加

    以下の画面に「各種入稿規定はこちら」リンクを追加し、入稿規定ページをすぐに表示できるようになりました。

  • 広告作成
  • 画像一覧
  • 動画一覧
  • ※画像は広告作成画面の場合の表示例です。

    2つの期間で比較した際の表示項目開閉機能を追加

    各種一覧画面で2つの異なる期間を指定して表示した場合、表示項目が増えるため画面が横長となり、視認性が悪くなる場合がありました。
    これを改善するため、2つの期間を指定した場合の比較項目を開閉できる機能を追加しました。

  • 初期表示
    指定した表示期間の数値のみが表示されます。
  • 「<>」をクリック後
    指定した表示期間と比較期間の両方の数値が表示され、さらに増減率などが確認できます。
    「><」をクリックすると初期表示に戻ります。
  • キャンペーン一覧に関する機能追加

    キャンペーンの開始日・終了日が一括操作可能に

    キャンペーン一覧画面でキャンペーンの開始日・終了日の一括操作が可能になりました。

    キャンペーン一覧画面のチュートリアル機能を追加

    キャンペーン一覧画面のチュートリアル機能を追加しました。
    画面右上の「ヘルプ」メニューから「チュートリアル(キャンペーン一覧)」をクリックすると、キャンペーン一覧画面の説明がステップ形式で確認できます。


    [Display Ads] Enhancements on the new ad management tool (2021 March)

    Product

    Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

    Overview

    To provide a better user experience, we continue to improve our new ad management tool for Display Ads.
    The highlights of improvements made in March 2021 are as follows.

    Insertion position when sorting items displayed

    On the “Edit items displayed” view to sort items, the display has changed so that the insertion position of the item is easy to find.
    *Screen shots on Japanese version are provided temporarily.

    Conversion ID

    We have added the “Conversion ID” on the “Conversion tracking” view and on performance reports.
    You can narrow down the conversion settings with any unique value by specifying the “Conversion ID.”

  • Conversion Analytics view
    *The default setting is invisible. You can add the item on “Edit Items Displayed.”

  • Performance report
  • Enhanced Performance reports

    Preset on creating a new report

    Preset reports are selectable when clicking the “Create report and template” button on the “Performance report” view.
    When you don’t need a preset, click the “Close” button to create a report template from scratch.

    “Save” previewing reports

    You can save the report as a file with the contents that you are previewing by the “Stop preview and save” button that appears while previewing the report.
    When the preview process is taking long, you can immediately switch to saving the report to a file to make the action more efficient.
    *You can also save the file during a preview with the “Save” button at the top right of the view.

    Download all search keyword candidates

    You can now download all search keyword suggestions. Previously only up to 10,000 suggestions were available on the “Create Search Keywords” view.

    Clickable link to “Ad Insertion Rules”

    We have added the link to the “Ad Insertion Rules” to check the rules quickly from the following views.

  • Create Ads
  • Images
  • Videos
  • *The image is an example of “Create Ads” view.

    Open/close the list of items displayed for comparison

    When specifying two different duration on various list views, the angle of the view became horizontally wide and visibility was poor.
    To improve this status, we made it possible to open and close the comparison item when two duration is specified.

  • [Default]
    Displaying the specified duration only.
  • [When clicked “< >”]
    You can check the specified duration and compared duration together with the rate of increase/decrease.
    Click “> <” to return to the default.
  • Added a new feature on Campaigns view

    Campaign start and end dates can now be edited at once.

    Editing campaign start and end dates in bulk on “Campaigns” view became available.

    Tutorial feature on Campaigns view

    We added a tutorial feature on the “Campaigns” view.
    Click “Help” > “Tutorial (Campaign list)”, then the description of “Campaigns” view will show in steps.