【ディスプレイ広告】年齢、および性別ターゲティングの仕様変更について

English translation

変更履歴

  • 2021年6月9日:新形式の年齢ターゲティングの提供と、推定ユーザーの提供終了に向けた利用制限を開始しました。
    また、「年齢、および性別ターゲティングの推定ユーザー設定機能の提供終了」項目の文章を一部修正しました(内容に変更はありません)。
  • 2021年5月31日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

年齢ターゲティングの年齢区分を新形式に変更

ディスプレイ広告の年齢ターゲティングにおいて指定できる年齢を、5歳間隔の年齢区分(新形式)に変更しました。
これにあわせて、従来の年齢区分(旧形式)は「(旧)」を付加した名称に変更しました。
「(旧)」が付かない年齢区分が新形式となります。

(表示例)

  • 新形式:「15歳~19歳」
  • 旧形式:「15歳~17歳(旧)」

また、新形式では「13歳~14歳」の年齢区分を廃止しました。
指定可能な年齢の範囲は15歳以上になります。

実施スケジュール(予定)

ディスプレイ広告(運用型)

  • 2021年6月9日:新形式の年齢区分設定機能の提供開始
  • 2021年10月中:強制変換を順次実施し、新形式の年齢区分へ自動で変換

    ※2021年6月9日~強制変換の実施完了まで、既存の広告グループでは新旧形式の年齢区分による並行運用が可能です。ただし、新規広告グループ作成の場合は新形式のみの設定となります。
    ※2021年6月9日に年齢ターゲティングの編集画面にて、新形式に切り替えできる機能を追加しました。
    なお、新形式への変換後は旧形式に変更はできません。

ディスプレイ広告(予約型)

  • 2021年10月以降に配信終了する広告商品は新形式で配信
  • 2021年9月末までに配信終了する広告商品は旧形式で配信

補足

  • 年齢ターゲティングを設定せず全ての年齢が配信対象となっている場合、2021年6月9日以降の配信実績は新形式での実績となります(配信対象は変わりません)。パフォーマンスレポートも新形式の年齢区分で出力されます。
  • 新形式への変換後も、旧形式の実績値はパフォーマンスレポートで確認可能です。

年齢、および性別ターゲティングの推定ユーザー設定機能の提供終了

※本項目はディスプレイ広告(運用型)のみが対象です。

ディスプレイ広告(運用型)の年齢、および性別ターゲティングにおいて、「推定ユーザー」を指定できる機能の提供を終了します。
機能提供終了後は、年齢、性別を指定すると、自動で「推定ユーザー」も含むターゲットに対してターゲティングが行われます。

「推定ユーザー」設定機能の利用制限と提供終了について

年齢ターゲティング

新形式の年齢区分では推定ユーザーの設定はできません。
旧形式の年齢区分で設定している広告グループは推定ユーザーの設定が可能ですが
2021年10月中に実施予定の新形式への強制変換により、旧形式は利用できなくなります。

性別ターゲティング

2021年10月中に実施される新形式の年齢区分への強制変換とあわせて、性別ターゲティングの推定ユーザー設定機能の提供を終了します。なお、強制変換までは推定ユーザーの設定は可能です。

補足

機能提供終了以前に発生した「推定ユーザー」の実績値は、パフォーマンスレポートで確認可能です。

その他

  • 実施スケジュールは変更になる場合があります。
  • 新規広告グループ作成や既存広告グループ編集など、操作ごとの設定内容、および強制変換のルール等、詳細はこちらの資料をダウンロードしてご確認ください。

[Display Ads] Enhancements of Age/Gender Targeting features

Update

  • June 9, 2021: We have released the new age groups for age targeting feature. Restrictions on use of predicted users setting function has started toward the end of use.
    Updated a part of description on “Predicted Users on Age/Gender targetings”. (Description changed but no change in the content)
  • May 31, 2021: Announced this change.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Changes in Age Targeting

We have changed the age groups you can specify to the age group (new format) to every 5 years on the age targeting of Display Ads.
Along with this enhancement, we have placed “(prev)” to the name of existing age groups (previous format).
Age groups without “(prev)” are the new format.

Example:

  • New : “15-19”
  • Previous : “15-17 (prev)”

The age group “13-14” became unavailable.
The age group you can specify is 15 years old or older.

Schedule

Display Ads (Auction)

  • June 9, 2021: New age groups became available
  • October 2021: Converting to the new age groups starts.

    *From June 6, 2021 to the end of conversion to new age groups, existing ad groups can use both previous and new age groups at the same time. Note that a new ad group supports the new age groups only.
    *On June 9, 2021, we have added a function to switch to the new groups on the editing view of age targeting.
    Note that switching the converted new groups back to the previous is not available.

Remarks

  • When the ad delivery is set for all ages without using age targeting, the ad performance after June 9, 2021 will be by new groups (the ad delivery target will not change). Performance report will be created by the new groups.
  • Even after converting to new age groups, the ad performance in the previous format will still be available.

Predicted Users on Age/Gender targetings

* These changes apply only to Display Ads (Auction).

“Predicted Users” on age targeting and gender targeting of Display Ads (Auction) will become unavailable.
After the change, “Predicted Users” will be included in the target segment automatically when setting Age/Gender targetings.

Usage restrictions of “predicted users” setting function and end of service

Age targeting

* The new age group does not support “Predicted Users” setting feature.
Setting “predicted users” is available on the ad groups with previous age groups, however the previous age group will become unavailable after converting to the new age groups in October 2021.

Gender targeting

In addition to the converting to new age groups implemented in October 2021, the “Predicted Users” setting function for gender targeting will become unavailable. Note that the setting “predicted users” is still available until converting.

Remarks

The ad performance on “Predicted Users” counted before the change is still available on Performance report.

Other

  • Schedule may change without prior notice.
  • ・Details on the changes of targeting settings when creating and editing ad groups and rules on converting age groups can be checked on the document.