【ディスプレイ広告】 自動運用ルール機能の提供開始について

English translation

更新履歴

・2021年6月7日 本件の実施を完了しました。
・2021年5月24日 記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日

2021年6月7日(月)

概要

ディスプレイ広告において、広告運用を定期的に実行できる自動運用ルール機能を追加しました。
自動運用ルールは、お客様が設定した運用ルールに基づいて広告運用を定期的に自動実行する機能です。
今回のリリースでは以下の設定が可能になります。

■広告配信のオン/オフ
 キャンペーン、広告グループまたは広告に関連付けを行い、指定した日付・曜日・時刻での広告配信のオン/オフを自動実行します。

補足

  • 指定した時刻に配信のオン/オフを実行しますが、実際の配信への反映には時間がかかる場合があります。
  • ディスプレイ広告(予約型)の場合、関連付け対象は広告のみです。
  • 資料ダウンロード

    自動運用ルールについての詳細は、こちらの資料(PDFファイル)をダウンロードしてご確認ください。


    [Display Ads] Automated rules release

    Updates

    ・June 7, 2021: Release completed as scheduled.
    ・May 24, 2021: Announced this release information.

    Product

    Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

    Effective date

    June 7, 2021 (Mon)

    Overview

    We have added a new feature “Automated rules” that can realize periodic updates of ad operation on Display Ads.
    Automated rules is the feature to run the advertising automatically based on the rules set by customer.
    The following setting will become available on this release.

    ■Ad delivery On/Off
     It associates with a campaign, ad group or ad, and automatically turns on/off ad delivery on the specified date, day of the week, and time.

    Remarks

    Ad delivery is turned on/off at the specified time, but it may take some time to reflect it in the actual delivery.

    Reference document

    Learn more about details on the following document.
    Display Ads Automated rules