【ディスプレイ広告】広告文に使用可能な記号の追加について

English translation

更新履歴

2021年7月14日:本件の実施を完了しました。
2021年6月30日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日

2021年7月14日(水)

概要

[ ](角かっこ)や〜(波ダッシュ)など、これまで使えなかった記号が使用可能になりました。より効果的な広告作成にご活用ください。

■使用可能になった広告文

タイトルや説明文、動的ディスプレイ広告の商品リスト内で指定する商品名など、ディスプレイ広告でテキスト入力する箇所全て

■使用可能になった記号

・記号類

記号名称ユニコード半角/全角
1 シングルコーテーション (開始、終了) U+27 半角
2(※) 波ダッシュ U+301C 全角
3 $ ドル U+24 半角
4 ハイフン U+002D 半角

※「から」を表す記号「〜」(波ダッシュ、Unicode U+301C)を入稿すると、全角チルダ「~」(Unicode U+FF5E)に変換されます。

・括弧類
記号名称ユニコード半角/全角
1    [ 角かっこ        U+5B 半角
] U+5D 半角
2    二重山かっこ        U+300A 全角
U+300B 全角

この度追加になった記号を含む広告入稿に関する詳細は、こちらをご参照ください。

動的ディスプレイ
テキスト広告(説明文19-19)
レスポンシブ(動画)
レスポンシブ(画像)
インストリーム 広告仕様
カルーセル 広告仕様

また、本変更に伴い、記号を含む広告のエラー判定を変更いたしました。

(変更前)
同一記号の連続使用など、不適切な記号が含まれる広告文は審査時に否認
(変更後)
同一記号の連続使用や、括弧が対になっていないなどの不適切な記号の使用がある場合、広告入稿時にエラーになる

[Display Ads] Additional symbols on ads

Update

July 14, 2021: This change has completed.
June 30, 2021: Announced the release schedule.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Effective date

July 14, 2021 (Wed)

Overview

The full-width brackets “『 』”, “~” (as known as “wave-dash”) etc,became available on the title and description, item lists of Dynamic Ads for Display. Create more effective ads by using these symbols.

■Where those symbols become available

All text contents on Display Ads, such as title and description, package names specified in item lists of Dynamic Ads for Display

■Available symbols

・Symbols
SymbolNameUnicodeHalf/full width
1 Single quotation (start, end) U+27 half
2 (*) Wave-dash U+301C Full
3 $ Dollar U+24 Half
4 Hyphen U+002D Half

*The full-width symbol “~” (UnicodeU+301C) that represents “kara” in Japanese (as known as “wave dash”) is converted to the symbol “~” (Unicode U+FF5E, as known as “full-width tilde”).

・Brackets

SymbolNameUnicodeHalf/full width
1    [ Square brackets        U+5B Half
] U+5D Half
2    Double angle brackets        U+300A Full
U+300B Full

Learn more about the newly added symbols on the following insertion rules

Dynamic Ads for Display
Text (Descriptions 19-19)
Responsive (Video)
Responsive (Image)
Instream

Along with this change, we have changed the rejection judgement of ads including symbols as follows.
[Before]
Ads including inappropriate symbols, such as continuous use of the same symbol, are rejected at the editorial review.
[After]
Continuous use of the same symbol or improper use of symbols such as unpaired parentheses will be an error when adding ads.