【検索広告】一部マッチタイプの統合完了と、絞り込み部分一致の作成終了について

English translation

更新履歴

  • 2021年7月7日 本件の実施を完了しました。
  • 2021年7月2日 記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 検索広告

実施日

絞り込み部分一致の作成終了 2021年7月7日(水)

概要

キーワードのマッチタイプにおける「絞り込み部分一致」を終了し、「フレーズ一致」との統合を完了しました。
マッチタイプに絞り込み部分一致を設定していたキーワードは、現在はすべてフレーズ一致のキーワードとして配信しています。

この統合を踏まえて、マッチタイプに絞り込み部分一致を設定したキーワードの作成を終了しました。
実施日以降に絞り込み部分一致の形式でキーワードを作成すると、システム側で以下の点を変更したうえで保存します。
  • キーワードの前から「+」(半角のプラス記号)を削除
  • マッチタイプをフレーズ一致に変更

補足

  • 実施日以前に絞り込み部分一致として登録した既存のキーワードは、表示に変更はありません。
    ※既存の絞り込み部分一致のキーワードは、以下の状態で表示されています。
     - マッチタイプが 「部分一致」 ※APIでは「BROAD」(部分一致)
     - キーワードの前に「+」(半角のプラス記号)がある
  • 絞り込み一致とフレーズ一致で同一のキーワードを設定している場合、フレーズ一致への統合によってキーワードが重複するため、キーワードごとの配信実績が分散する場合があります。
    運用中のキーワードをご確認のうえ、必要に応じてキーワードの整理をご検討ください。
  • この件について、詳細は以下の資料をダウンロードのうえ参照してください。
    https://s.yimg.jp/images/ads-promo_edit/support/pdf/YSA_Matchtype_2106.pdf


[Search Ads] Update: Keyword match type change

Update

  • July 7, 2021: This change has completed.
  • July 2, 2021: Announced this change release.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Search Ads

Effective date

End of Modified Broad Match
July 7, 2021 (Wed)

Overview

“Modified Broad Match” of the keyword match type on Search Ads became unavailable. It has been integrated to “Phrase Match.”
Keywords with the match type Modified Broad Match are delivered as Phrase Match keywords.

After this integration, we have ended creating keywords that “Modified Broad Match”is set as its match type.
If you create keywords as “Modified Broad Match” after the effective date, we will make the following changes and save those keywords.
  • Remove “+” (plus symbol) before the keyword
  • Change its match type to “Phrase Match”

Remarks

  • Existing keywords added as “Modified Broad Match” before the effective date will have no change.
    *Existing keyword as “Modified Broad Mach” are displayed as follows.
     - Match type is “Broad Match” *”BROAD” (broad match) on API
     -“+” (plus symbol) is added before the keyword
  • When the same keyword is set for modified broad match and phrase match, the ad performance for each keyword may disperse because the keywords are duplicated due to the integration into Phrase Match.
    Check your keywords and consider organizing the keywords as necessary.
  • Learn more about details on the following document.
    https://s.yimg.jp/images/ads-promo_edit/support/pdf/YSA_Matchtype_2106_EN.pdf