【ディスプレイ広告】 自動運用ルール 実行内容の追加など機能改善のお知らせ

English translation

更新履歴

 2021年8月24日 本件の実施を完了しました。
 2021年8月17日 記事の掲載を開始しました。

対象サービス

 Yahoo!広告 ディスプレイ広告(運用型)
 Yahoo!広告 ディスプレイ広告 予約型

実施日

 2021年8月24日(火)

概要

 ディスプレイ広告の自動運用ルールにおいて、実行内容の追加などの機能改善を実施いたしました。
 また、本機能改善のリリースに伴いシステムメンテナンスを実施しました。

自動運用ルールの機能改善について

  自動運用ルールにおいて、以下の機能改善を実施いたしました。

(1)実行内容の追加(運用型のみ)
 ・1日の予算の変更
  条件を満たしたときに、キャンペーンの1日の予算を変更します。指定した値への変更や、指定した額・比率で変更することが可能です。
 ・入札価格、目標コンバージョン単価の変更
  条件を満たしたときに、入札価格・目標コンバージョン単価を変更します。指定した値への変更や、指定した額・比率で変更できます

(2)実行条件の追加(運用型/予約型)
 ルール作成時に、配信実績を基にしたルール実行条件が設定可能になります。
 設定した条件に合致した場合に、目的とする動作(予算の変更など)が行われます。

(3)関連付け設定の拡充(運用型のみ)
 自動運用ルールの関連付け設定方法を拡充します。
 変更前:キャンペーンや広告グループを個別に指定
 変更後:個別の指定に加えて、選択したコンポーネント配下の全てのアイテムへの設定が可能
    (選択したキャンペーン配下の全ての広告グループに関連付ける、など)

(4)説明の追加(運用型/予約型)
 ルールに任意の説明文を設定できるようになります。説明文を設定することで、ルールの内容がわかりやすくなります。

 なお、自動運用ルールの設定例やルールの作成については、「自動運用ルール」をご参照ください。

注意事項

 ・1つのルールにつき、条件は5つまで設定可能です。複数条件を設定した場合、and条件で設定されます。
 ・以下の場合は、実行時間の指定はできません(特定の時間に実行します)。
  -条件を設定する場合
  -関連付け設定で「アカウント内の全てのキャンペーン/広告グループ/広告に関連付ける」を選択した場合
 ・関連付け設定で「アカウント内の全てのキャンペーン/広告グループ/広告に関連付ける」を選択した場合、条件設定が必須となります。
  また、アカウント配下の入稿アイテム全体が自動運用ルールでの変更対象となりますので、想定外の影響範囲になっていないかどうか、
  条件や設定内容をよくご確認ください。
 ・予約型は、個別の広告への関連付けのみ設定可能です。「アカウント内の全ての広告に関連付け」を選択した場合でも、
  予約型の広告は対象外となります。
 ・「広告グループの入札価格・目標値を変更する」ルールを実行する際は、「キャンペーンの入札価格を適用する」を
  選択している広告グループは変更対象になりません。
 ・月および1日の途中でキャンペーンの日額予算を変更した場合の広告掲載のコントロールについては、以下のヘルプをご参照ください。
  https://ads-help.yahoo.co.jp/yahooads/display/articledetail?lan=ja&aid=51632

システムメンテナンスについて

システムメンテナンスは完了しました。


[Display Ads] Automated rules enhancement

Update

 August 24, 2021: This enhancement has completed.
 August 17, 2021: Announced the enhancement.

Product

 Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Auction)
 Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Guaranteed)

Date

 August 24, 2021 (Tue)

Overview

 We have made some enhancements to the automated rules of Display Ads.
 A system maintenance is scheduled due to this enhancement.

Enhancements on automated rules

  The enhancements below were made to automated rules.

(1) Added rules for Display Ads (Auction)
 ・Change daily budget
  Change the campaign daily budget with specific condition.
  You can change the value to a specified value or the a specified price or ratio.
 ・Change bid and target CPA
  Changes the bid and target CPA with specific condition.
  You can change the value to a specified value or the a specified price or ratio.

(2) Added conditions to run for Display Ads (Auction and Guaranteed)
 You can add conditions based on ad delivery when creating rules
 When set conditions meet, the intended action, such as changing the budget, will be performed.

(3) Expanded association of rules for Display Ads (Auction)
 The association of automated rules will expand.
 [Before change]
 Specify campaigns and ad groups individually
 [After change]
 In addition to specifying items individually, you can set for all items under the selected component, such as associating with all ad groups under the selected campaign.

(4) Added description
 You can set description for the rules.
 The rules will be easier to understand by setting the description.

Precautions

・Up to five conditions are available for each rule.
 When you set multiple conditions, they will be set with and condition.
・You can’t specify when to run the rule in the following cases. (Runs at a specific time).
 - When setting conditions
 - When you select “All campaign/ad group/ad in the account” in the Association.
・When you select “All campaign/ad group/ad in the account” in the Association, setting conditions is required.
・When you select “All campaign/ad group/ad in the account” in the Association, all elements in the account is subject to change with the automated rules.
 Carefully check that the conditions and settings are not set to an unintended range.
・Only rules for ads can be set for Display Ads (Guaranteed). Even when you select “All ads in the account,” Display Ads (Guaranteed) will not be supported.
・When running the rules “Change bid of ad groups,” ad groups that have the Campaign’s bid applied will not change.
・Learn more on how to control you ad delivery when changing the Campaign’s daily budget during the month or day in the following help page.
 Display Ads (Auction) daily budget and monthly charging limit

System maintenance:

The scheduled maintenance has completed.