【ディスプレイ広告】キャンペーンの掲載期間への時間指定追加について

English translation

更新履歴

2021年12月8日:本件の提供を開始しました。
2021年11月24日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

実施日

2021年12月8日(水)

概要

キャンペーンの掲載期間(開始・終了)設定時に、時間指定が可能になりました。
本機能追加により、広告主様のイベントやランディングページ公開に合わせたキャンペーンの掲載開始や終了を
あらかじめ設定できるようになり、運用コストの削減・効率化が期待できます。

ディスプレイ広告(運用型)

  • 分単位の設定が可能です。
  • 時間指定をした場合、入札戦略などの設定内容に関わらず、キャンペーンの1日の予算を使い切らない可能性があります。

ディスプレイ広告(予約型)

  • 1時間単位で設定が可能です。分単位での時間指定はできません。
  • 掲載終了日は配信可能な時間が12時間以上になるよう設定することを推奨します。

補足

  • 時間指定の機能提供開始時点ですでに作成済みのキャンペーンは、開始時間は0:00、終了時間は23:59に設定されます。
  • その他の制限条項、機能についての詳細や、広告管理ツールでの設定画面イメージなどは以下の資料(PDF)をダウンロードしてご確認ください。
    掲載期間時間指定について

[Display Ads] Campaign Delivery duration Time specification

Update

December 8, 2021: This enhancement has released.
November 24, 2021: Announced the enhancement.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Date

December 8, 2021 (Wed)

Overview

Specifying the time became available when setting the campaign’s ad delivery duration (start / end).
By adding this feature, it is available to set the start and end of the campaign according to the advertiser’s event and landing page release in advance, you will be able to expect to reduce operating costs and improve efficiency.

On Display Ads (Auction):

  • Setting data in minutes became available.
  • When you set a start and/or end time for your ad delivery, you may not use up your campaign’s daily budget, regardless of your bid strategy and other settings.

Remarks

  • For the campaigns created before the release of this specifying time feature, the start time will be set to 0:00 and the end time will be set to 23:59.
  • For details on other restrictions and features, as well as the setting screen image of the Campaign Management Tool, check the following PDF document.
    Specifying the time of ad delivery