【ディスプレイ広告(運用型)】タイムラインにおける広告読み込みの変更について

English translation

変更履歴

2022年1月26日 本件の実施に伴い、記事を更新しました。
2022年1月11日 本記事を掲載しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告(運用型)

実施日

2022年1月26日(水)

概要

スマートフォン版Yahoo!ニュース(ウェブ)のタイムラインにおいて、広告を画面内に読み込むタイミングを変更いたしました。
また、動画を使った広告の表示上限数も引き上げました。

これにより、上記掲載面における広告のインプレッションが変動する場合があります。プレイスメントターゲティングで上記掲載面を指定している場合は、実施日以降にパフォーマンスレポートなどをご確認のうえ、必要に応じて入札価格などの調整をご検討ください。
また、同様の施策は今後、他の掲載面にも適用する場合があります。ご了承ください。


[Display Ads (Auction)] Loading ads on Timeline change

Update

January 26, 2022: Updated the information after the release.
January 11, 2022: Announced the release schedule.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Auction)

Date

January 26, 2022 (Wed)

Overview

We have changed the ad loading timing in the timeline of Yahoo! JAPAN News (web) for smartphone.
The maximum number of ads with a video displayed on the timeline increased at this timing.

These changes may cause the impression of your ads to fluctuate on the preceding pages. If you have specified the preceding posting placements in Placement targeting, check the performance report etc., after the effective date and consider adjusting the bid, etc., if necessary.
Similar measures may be applied to other ad placements in the future.