【ディスプレイ広告(運用型)】最終リンク先URL形式への変換機能の提供について

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告(運用型)

最終リンク先URL形式への変換機能の提供

概要

今後、旧形式(リンク先URL形式)は、動的ディスプレイ広告の一部項目をのぞき、廃止予定です。
それに伴い、旧形式(リンク先URL形式)の広告を、新形式(最終リンク先URL形式)に変換する機能を提供いたします。
広告管理ツールの一覧画面にて変換対象のキャンペーン、広告グループ、広告のいずれかを選択し、「一括操作」ボタンを押すと表示される
変換用のメニューから、まとめて変換ができます。
なお、変換対象にキャンペーンや広告グループを選択した場合、その配下にある全ての広告を変換できます。

実施日(予定)

2022年1月26日(水)

対象ツール

広告管理ツール

最終リンク先URL形式への移行促進のための機能変更

(1)旧形式(リンク先URL形式)の広告数表示機能の提供

概要

最適化提案画面で、旧形式(リンク先URL形式)で作成された広告数を確認できるようになります。
これによりアカウント全体の移行の進捗状況をご確認いただけます。
なお、最適化提案画面は、ディスプレイ広告 広告管理ツールの左サイドメニューにある「最適化提案」をクリックすると表示されます。

実施日(予定)

2022年2月16日(水)

対象ツール

広告管理ツール

(2)新規広告作成時は最終リンク先URL形式のみ選択可能

概要

新規広告作成時に選択できる広告の形式が「最終リンク先URL形式」のみに変更されます。
なお、広告の編集時は旧形式(リンク先URL形式)の選択も可能です。

実施日(予定)

2022年2月16日(水)

対象ツール

広告管理ツール、キャンペーンエディター

ご注意

今後、旧形式を利用した広告の強制変換を予定しております。
強制変換は一定のルールで行いますので、意図しない設定になることを避けるため、提供開始される変換機能などをご活用の上、お早めに最終リンク先URL形式への変換をお願いいたします。
※強制変換や旧形式の廃止などの詳細は、決まり次第お知らせいたします。

その他


[Display Ads (Auction)] Converting feature to Final URL format

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Auction)

Feature to convert to Final URL format

Overview

The destination URL format (old) will close in the future, except for some items in Dynamic Ads for Display.
Along with this close, we will provide a function to convert ads in the destination URL format (old) to the final URL (new).
You can convert all at once by selecting the campaign, ad group, or ad to convert from the list screen of the Campaign Management Tool. Click “Bulk edits” and select the menu for converting.

When you select a campaign or ad group, you can convert all ads under that campaign or ad group.

Schedule

January 26, 2022 (Wed)

Tools

Campaign Management Tool

Feature changes to encourage the migration to the final URL format

(1) Feature to display number of ads with destination URL (old format)

Overview

You will be able to check the number of ads with destination URL format (old) from the recommendations view.
You can check the migration progress of your entire account.
The recommendations view will appear by clicking “Recommendations” in the left side menu of the Display Ads Campaign Management Tool.

Schedule

February 16, 2022 (Wed)

Tools

Campaign Management Tool

(2) Only the final URL format can be selected when creating a new ad

Overview

You can only select “Final URL” when creating a new ad.
You can select the destination URL format (old) when editing an ad.

Schedule

February 16, 2022 (Wed)

Tools

Campaign Management Tool, Campaign Editor

Notes

We are planning to convert ads in the old format automatically.
To avoid unintended settings when converting automatically, convert to the final URL format as soon as possible by using the converting feature to be provided.
*Information on automatic converting and close of the old format will be announced once the details are determined.

Other

  • The schedule dates on this announcement are subject to change.
  • More details are described on the PDF document.