【ディスプレイ広告(運用型)】地域ターゲティングにおける対象地域の指定方法追加について

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更新履歴

  • 2022年4月14日 本件の実施を完了しました。
  • 2022年3月30日 記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告(運用型)

実施日

2022年4月13日(水)

概要

地域ターゲティングで対象地域を指定する際、既存の地域名単位での指定に加え、新たに半径でも指定できるようになりました。

 ■半径での指定方法
  半径で対象地域を指定する方法は、以下の2通りです。
  ・地図上でピンを立てて指定
  ・スポット名、住所、郵便番号、緯度経度のいずれかを入力し、候補の中から指定

半径での指定手順など、詳細は以下のヘルプを参照してください。
地域ターゲティング

補足

・既存の地域名指定(都道府県、市区郡)と併用可能です。
・海上や海外等の広告配信ができない地域は、緯度経度などで指定しても広告は配信されません。
・本件に関する詳細は、以下の資料(PDF)を参照してください。
 https://s.yimg.jp/images/ads-promo_edit/support/pdf/202203_YDAradius.pdf


[Display Ads (Auction)] Geo Targeting enhancement

Update

  • April 14, 2022: This change has released.
  • March 30, 2022: Announced this information.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Auction)

Date

April 13, 2022 (Wed)

Overview

Target radius became available to specify the target location on geo targeting feature, adding to the currently provided specifying location names.

 ■How to use
  Following two ways will become available as target radius.
  ・Specify the target area by putting a pin on the map
  ・Enter any of the spot name, address, postal code or latitude-longitude, then specify the area from suggestions

Learn more details of steps on the following help page.
Geographic Targeting

Remarks

・Can be used in combination with existing target locations (prefecture, city, ward and county).
・Even if the latitude-longitude is specified, ads will not be delivered for areas such as on the sea and abroad.
・More details of this feature are described on the document (PDF).