【検索広告】広告の品質と品質インデックスの要素追加について

English translation

更新履歴

2022年6月6日:「(1)広告の品質の決定要素の追加」の実施完了に伴い記事を更新しました。
2022年3月31日:「広告の品質の決定要素の追加」の実施日を変更しました。
          変更前:3月末までに順次変更予定
          変更後:5月末までに順次変更予定
2022年3月17日:「(2)品質インデックスの機能改善」の実施完了に伴い記事を更新しました。
2022年2月28日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 検索広告

概要

検索広告に、品質関連の新しい要素が追加になりました。

(1)広告の品質の決定要素の追加

 広告の品質の決定要素に「ランディングページの利便性」が追加されました。

  • 実施日
    2022年5月31日(火)

(2)品質インデックスの機能改善

 品質インデックスを構成する要素に「ランディングページの利便性」が追加されました。
 また、「ランディングページの利便性」と「広告の関連性」について、評価を確認できるようになりました。
 評価は「平均より上」「平均値」「平均より下」のいずれかで表示されます。

  • 品質インデックスで評価を確認できる要素の詳細
    ランディングページの利便性:ユーザーにとってランディングページの利便性が高いかどうかの評価項目
    広告の関連性:検索クエリーと広告文の関連性が高いかどうかの評価項目

  • 広告管理ツールのキーワード一覧画面に追加される指標
    ランディングページの利便性
    広告の関連性

  • パフォーマンスレポートのキーワードレポートに追加される指標
    ランディングページの利便性
    ランディングページの利便性(履歴)
    広告の関連性
    広告の関連性(履歴)
    ※「履歴」と付く項目は、指定したレポート期間中の最後の評価を表示します。

  • 実施日
    2022年3月16日(水)

補足


[Search Ads] Adding factors to decide ad quality and rating elements of quality index

Update

June 6, 2022: Released “(1) The factor “Landing page experience” to decide ad quality.”
March 31, 2022: Date of implementation of “The factor ‘Landing page experience’ to decide ad quality” has been changed.
         Before: Changes will be made sequentially by the end of March.
         After: Changes will be made sequentially by the end of May.
March 17, 2022: Released “(2) “Landing page experience” that make up the quality index.”
February 28, 2022: Announced the release information.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Search Ads

Overview

Following new factors to decide ad quality and rating elements of quality index became available on Search Ads.

(1) The factor “Landing page experience” to decide ad quality. 

  • Date
    May 31, 2022 (Tue)

(2) “Landing page experience” that make up the quality index. 

 You can check the ratings for “landing page experience” and “ad relevance.”
 The ratings are displayed as “above average”, “average”, or “below average”.

  • Details of elements that can be checked for evaluation in the quality index
    Landing page experience: Evaluation of the landing page experience for the user
    Ad relevance: Evaluation of the relevance of ad description and search query

  • To be added to the list on the Campaign Management Tool
    Landing page experience
    Ad relevance

  • To be added on the Performance Report
    Landing page experience
    Landing page experience (hist.)
    Ad relevance
    Ad relevance (hist.)
    *The items marked with “(hist.)” will show the last evaluation during the specified report period.

  • Date
    March 16, 2022 (Wed)

Remarks