【Yahoo!広告】広告管理ツール改善内容のご紹介(2022年1月分)

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

概要

Yahoo!広告の広告管理ツールでは、お客様のご要望などをもとに日々ツールの操作性改善に取り組んでおります。
今回は2022年1月に実施した広告管理ツールの改善内容について、一部をご紹介いたします。

グラフ表示の分割単位に「四半期別」を追加

キャンペーン一覧をはじめとする各種一覧画面で、グラフ表示の分割単位に「四半期別」が追加されました。
これにより「前年の同期間」と比較しやすくなります。「比較」機能もあわせてご利用ください。

四半期別

※比較機能などのパフォーマンスデータの表示についての詳細は、ヘルプページを参照してください。

なお、「表示期間」欄での選択期間が短すぎる場合は「四半期別」が選択できません。カレンダーから任意の表示期間を選択してご利用ください。

分割表示期間の拡大

キャンペーン一覧をはじめとする各種一覧画面で、データを「時間別」および「日別」で分割する際の対象期間が16日分から31日分に拡大しました。
これにより、1カ月分のパフォーマンスデータを「時間別」「日別」で分割表示できるようになりました。

オーディエンスリスト画面の操作性向上

オーディエンスリスト画面にて、キャンペーン一覧などと同様に以下の操作が可能になりました。
・一覧のテーブル幅の変更
・ドラッグアンドドロップによる項目の並び替え


[Yahoo! JAPAN Ads] Enhancements on the Campaign Management Tool (January 2022)

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Overview

To provide a better user experience, we continue to improve our campaign management tool for Yahoo! JAPAN Ads.
The highlights of improvements made in January 2022 are as follows.

“Quarterly” option for division unit for graph

We added the “quarterly” to the units of dividing data for graph on the campaign list and other list views.
You can compare with “the same period of the previous year.” Use with the “Compare” function.
*Learn more how to check the performance data on the help page.

When specifying a too short period for “duration,” “Quarterly” is not selective. Select the duration from the calendar.

Data duration enhancement

The target duration for dividing data by “hourly” and “daily” has been expanded from 16 days to 31 days on the campaign list and other list views.
This change enables you to display monthly performance data separately by “hourly” and “daily.”

Audience list enhancement

We provided the following features on the view of audience list as same as the campaign list view.
・Changing the table width of the list
・Sorting columns by drag-and-drop