アトリビューションモデル比較レポートの提供開始について

English translation

更新履歴

2022年3月16日:本件の実施完了に伴い記事を更新しました。
2022年3月2日:記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告
Yahoo!広告 検索広告(MCCアカウントを利用している場合のみ)

実施日

2022年3月16日(水)

概要

新しいレポート「アトリビューションモデル比較レポート」の提供を開始しました。
 
アトリビューションモデル比較レポートでは、アカウント配下で発生したコンバージョンについて、
ユーザーとの接点となったキャンペーンや広告グループの貢献度を可視化します。
貢献度データを活用することで、複数のキャンペーンや広告グループを横断した予算配分の適正化をサポートします。

以下4つのアトリビューションモデルより2つ選択し、キャンペーン、もしくは広告グループ単位でのコンバージョン貢献度を比較できます。
 ・ラストタッチ:最後に接点を持った広告だけに貢献度を割り当てます
 ・ファーストタッチ:最初に接点を持った広告だけに貢献度を割り当てます
 ・線形:接点を持った広告に貢献度を均等に割り当てます(例: 4つあれば25%ずつ)
 ・接点ベース:最初と最後に接点を持った広告の貢献度を40%ずつとし、残りの20%を途中に設定を持った広告に均等に割り当てます

※MCCアカウントを利用している場合、ディスプレイ広告および検索広告からコンバージョン対象アカウントと経路に含むアカウントを選択可能です。

補足

レポートの詳細や利用方法は、以下の資料(PDFファイル)をダウンロードしてご確認ください。
https://s.yimg.jp/images/ads-promo_edit/support/pdf/202203_Attribution_model.pdf


Attribution model comparison report starts

Update

March 16, 2022: Updated some information after the release completed.
March 2, 2022: Announced the release information.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads
Yahoo! JAPAN Ads Search Ads (for users of MCC account)

Date

March 16, 2022 (Wed)

Overview

We provided a new “attribution model comparison report.”
 
The attribution model comparison report will provide visibility to the credits of campaigns and ad groups that have contacted users to conversions that occur under your account.

Using credits data will help optimize budget allocation across multiple campaigns and ad groups.

Select two models from the following attribution models to compare credits for conversions by campaign or ad group.
 ・Last touch: It gives all credit to the last-interacted ad.
 ・First touch: It gives all credit to the first-interacted ad.
 ・Linear: It distributes the credit for the conversion equally across all ad interactions.
 ・Position-based: It gives 40% of the credit to both the first and last ad interactions, with the remaining 20% spread out across other ad interactions.

*When using MCC account, you can select the account tracking conversions and the account included in path from the accounts of Display Ads and Search Ads.

Remarks

More details of the reports and how to use are described in the document (PDF).