【ディスプレイ広告(運用型)】ウェブコンバージョン計測のテストについて

English translation

更新履歴

  • 2022年3月24日 本件の実施を完了しました。
  • 2022年3月15日 記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告(運用型)

実施日

2022年3月23日(水)より

概要

ウェブコンバージョンなど広告のトラッキング精度向上のため、以下の内容でテストを実施します。
  • 対象
    以下の両方に該当するアカウントで配信中の広告
    - 自動タグ設定で「設定する」を選択済み
    - 広告対象のサイトにコンバージョン測定補完機能タグ、またはリニューアル版 コンバージョン測定タグを設置済み
  • テスト内容
    上記アカウントで配信している一部の広告に、広告クリック時に「yj_r」というパラメータを追加しました。追加されるデータ量は10文字程度です。
    また、上記のパラメータを追加した広告から遷移したサイトの1st party cookieに、「yjr_yjad」というcookieを追加しました。追加されるデータ量は20文字程度です。

補足

  • この件による広告配信への影響はありません。また、コンバージョンなど広告のパフォーマンスデータへの影響もありません。
  • テスト対象がどの広告になるかは、ご質問をいただいてもお答えできません。ご了承ください。
  • 今回の施策は、一部の広告を対象としたテストです。ディスプレイ広告全体で実施する場合は、改めてお知らせします。

[Display Ads (Auction)] Web conversion tracking test

Update

  • March 24, 2022: The test has started.
  • March 15, 2022: Announced this information.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Auction)

Date

Started from March 23, 2022 (Wed)

Overview

To improve the tracking accuracy of ads such as web conversions, we will test the following contents.
  • Testing target:
    Ads delivered with an account that corresponds to both of the following:
    - Ads for which “Set” is selected in the auto-tagging settings
    - Complementary feature tag or the renewal version conversion tag is installed on the site to be advertised
  • Contents to be tested:
    For some ads delivered by the preceding account, we will add the parameter “yj_r” when clicking the ad. The amount of data added is about 10 characters.
    We will also add the cookie “yjr_yjad” to the 1st party cookie of the site transitioned from the ad with the above parameters added. The amount of data added is about 20 characters.

Remarks

  • This test will have no impact on ad delivery. No impact on your ad performance data such as conversions.
  • We cannot disclose which ads will be tested.
  • Only some ads are subject for this test. We will inform you again when this measure will be implemented to all Display Ads.