【検索広告】旧形式の自動入札タイプの自動移行について

English translation

更新履歴

2022年5月24日 実施日を変更しました。
        (変更前)2022年5月25日(水)
        (変更後)未定

2022年5月18日 本記事の掲載を開始しました。

対象サービス

Yahoo!広告 検索広告

実施日(予定)

未定
※日程が決まり次第、お知らせいたします。

概要

キャンペーンの入札方法に旧形式の自動入札タイプを設定している場合、新形式の自動入札タイプに自動的に移行します。対象の自動入札タイプは以下の2つです。

  • 広告費用対効果の目標値
    <移行後>
    コンバージョン価値の最大化(広告費用対効果の目標値)
  • コンバージョン単価の目標値
    <移行後>
    コンバージョン数の最大化(コンバージョン単価の目標値)

注意事項

  • 移行後も自動入札の挙動に変更はありません。自動入札名の変更のみです。
  • ポートフォリオ入札設定では新形式の自動入札を提供していないため、ポートフォリオ入札設定を利用しているキャンペーンは自動移行の対象外です。

補足

  • 自動移行の実施内容は操作履歴で確認できます。本件による変更の場合、操作履歴の「操作した利用者」には「yahooMigrationUSER」と表示されます。
  • 旧形式の自動入札タイプの新規設定は2021年9月27日に提供を終了しています。詳しくは以下のリリースノートを参照してください。
    【検索広告】新形式の自動入札タイプ提供開始のお知らせ

[Search Ads] Automatic migration of the previous autobidding type

Update

May 24, 2022: The release date has been postponed as follows. 
       [Before] May 25, 2022 (Wed)
       [After] To be determined


May 18, 2022: Announced this information.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Search Ads

Schedule

To be determined
*We will make another announcement once the schedule has been decided.

Overview

If you have set previous autobidding type as the bidding method for your campaign, it will be automatically migrated to the new autobidding type. The two autobidding types to be automatically migrated are as follows.

  • Target ROAS
    <After migration>
    Maximize conversion value (target ROAS)
  • Target CPA
    <After migration>
    Maximize conversions (target CPA)

Notes

  • There will be no change in the behavior of autobidding after the migration. Only the autobidding name change.
  • If you have a campaign using the portfolio bidding, it is not subject to this automatic migration, because the portfolio bidding doesn’t offer autobidding in the new type.

Remarks

  • You can check the details of the automatic migration in the change history. For changes made by this migration, the “User” of the change history will appear as “yahooMigrationUSER.”
  • The new settings for the previous autobidding type are no longer available from September 27, 2021.
    See the following release note for more detail.
    [Search Ads] New auto bidding type