【ディスプレイ広告(運用型)】 最適化提案における機能の追加について

English translation

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告(運用型)

実施日 

2022年8月3日(水)

概要

最適化提案において、2カ月以上画像および動画の更新が無く、ビューアブルクリック率が減少している広告の見直しをおすすめする機能を追加しました。画像、動画などのクリエイティブの見直しは広告効果の改善が期待できますので、ぜひご活用ください。

補足

  • 最適化提案機能の利用手順は以下のヘルプを参照してください。
    「最適化提案」の使い方
  • ディスプレイ広告(予約型)、Yahoo!広告 API、キャンペーンエディターでは最適化提案機能は利用できません。

[Yahoo! JAPAN Ads] Enhancement of recommendations feature on Display Ads (Auction)

We have made an enhancement of recommendations feature on Display Ads (Auction). Please see the following details.

Product 

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads (Auction)

Date 

August 3, 2022 (Wed)

Overview

The new feature to recommend reviewing ads that have not been updated with images and videos for more than two months and whose viewable click rate decreasing is now available on Recommendations feature. Please use this feature to review creatives such as images and videos to improve the performance.

Remarks

  • Learn more how to use “Recommendations” feature on the following help page.
    How to use “Recommendations”
  • Display Ads (Guaranteed), Yahoo! JAPAN Ads API and Campaign Editor don’t support the feature.