【ディスプレイ広告】ターゲットリスト共有機能の提供について

English translation

更新履歴

2021年3月22日:本件の実施を完了しました。
2021年3月9日:提供開始日を変更しました。
       (変更前)2021年3月10日(水)
       (変更後)2021年3月22日(月)
2021年2月9日:本お知らせを掲載しました。

対象サービス

Yahoo!広告 ディスプレイ広告

提供開始日

2021年3月22日(月)

概要

MCCアカウントでディスプレイ広告のサイトリターゲティングタグの発行、ターゲットリストの作成が可能となりました。
作成したターゲットリストは共有機能を利用して、MCC配下の広告アカウントで利用できます。
また、MCCアカウント配下の広告アカウント間でも、ターゲットリストの共有が可能です。

注意事項

ターゲットリスト共有機能を利用するには、MCCアカウントにて広告アカウントごとのターゲットリスト共有を「共有する」に設定する必要があります。

補足

利用方法の詳細は、以下のヘルプを参照してください。
MCCアカウントのターゲットリスト共有について
広告アカウントをまたいでターゲットリストを共有する


[Display Ads] Sharing target list feature scheduled

Update

Mar 22, 2021: Scheduled changes have been released.
Mar 9, 2021: Changed the release schedule.
       [Before] March 10, 2021 (Wed)
       [After] March 22, 2021 (Mon)
Feb 9, 2021: Announced the release scheduled.

Product

Yahoo! JAPAN Ads Display Ads

Effective date

March 22, 2021 (Mon)

Overview

Issuing site retargeting tag and creating target list will become available on MCC accounts of Display Ads. The created target lists will become usable on ad accounts under the MCC account by the sharing target list feature.
Sharing the target list between ad accounts under the MCC account will also be available.

Remarks

Before beginning to use the sharing target list feature, you need to change the setting to “Share” to share target lists by each ad account under the MCC account after the feature is released.

Remarks

Learn more details on the following help pages.
Sharing target list on MCC account
How to share Target List across ad accounts